Patiënten hebben unieke kennis en ervaringen die kunnen bijdragen aan visie, focus en service waarmee we zorg persoonsgerichter kunnen maken. Je kunt een focus/spiegelgesprek gebruiken om verschillende redenen. Het wordt het vaakste ingezet in een fase dat je in verkenning bent als praktijk/zorgverlener.
“Bij kwalitatieve gegevensverzameling via gesprekken komt, veel meer dan bij vragenlijsten, informatie naar voren over oorzaken voor zaken die mogelijk niet optimaal verlopen. Door de uitgebreide mogelijkheden om feedback te geven en te bespreken of te exploreren, is de informatie die naar boven komt vaak goed bruikbaar om eventuele verbeteringen op te baseren.”
Bron: NHG
(Bron: Patiëntenfederatie NL)
(Bron: Athena Instituut VU Amsterdam)
(Bron: Movisie)
Organiseer een inloopavond in je praktijk voor je patiënten. Kies een dialoogvorm om in gesprek te gaan met je patiënten.
Anke van Hout: a.vanhout@pozob.nl / 06-46200138
Jolanda Cornelis: j.cornelis@pozob.nl / 06-52005967
Nathalie Gauthier: n.gauthier@pozob.nl / 06-10963764
Nieuws, events, zorginnovaties, zorgprogramma’s en meer.
Heb je een vraag of verzoek voor informatie, publicaties of logo’s?